سفارش تبلیغ
صبا ویژن
vorojak katalan

سرودهای رسمی بارسلونا در طی تاریخچه صد ساله باشگاه

این به عنوان یک سنت تثبیت شده در باشگاه در آمده است که در آغاز دیدارهایی که در نیوکمپ برگزار می شود، سرود باشگاه، که ‘El Cant del Barça" نام گرفته است، بوسیله سیستم صوتی ورزشگاه پخش شود و تمام هواداران آن را یک صدا بخوانند.

این کار اولین بار در 27 نوامبر 1974، پیش از بازی ای که جشن پایان هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس باشگاه بود، انجام شد. یک گروه کر شامل 3600 نفر، که بوسیله اوریول مارتورل رهبری می شدند، برای اولین اجرای رسمی سرود جدید، در زمین مسابقه گرد آمدند. کلمات شعر توسط جوزپ ماریا اسپیناس و خائوم پیکاس نوشته شده بودند و موسیقی بوسیله مانوئل والس ساخته شده بود. این آهنگ، به سرعت مشهور و همه گیر شد. هواداران عاشق این بودند که می توانستند دست هایشان را هماهنگ با ریتم جذاب آن به هم بزنند. کلمات نیز به طور کامل ارزش هوادار بارسا بودن را الهام می کردند، مخصوصا حال و هوایی که برای خارجی هایی که به تازگی به جامعه کاتالان می پیوستند، داشت، حال و هوایی که به طور کامل بازتاب عضویت در باشگاه بود.

در هر صورت، این تنها سرودی نیست که بارسا در طی این سالها داشته است. اولین آنها در 18 فبریه 1923، با اشعاری از رافائل فولچ ای کاپدویا و موسیقی از انریک موررا ساخته شد. این آهنگ، توسط گروه کر اورفئو گراسینس، برای اولین بار در استادیوم قدیمی لس کورتس، به عنوان بخشی از ستایش و قدردانی جامعه فوتبال کاتالان از خوان گمپر، اجرا شد. با حفظ حالت مبالغه آمیز آن زمان ها، این کلمات بیانگر ارتباط بین «ورزش و ملت کاتالان» بودند.

 سرود 1923

پس از آن، در زمان پنجاهمین سالگرد، استیو کالزادا اشعاری را برای یک سرود جدید نوشت، که با موسیقی خوان دوتراس همراه شد. این سرود، «بارسلونا، همیشه سربلند» (Barcelona, sempre amunt) نام گرفت و با وجود اوضاع سیاسی آن زمان، به زبان کاتالان نوشته شد.

 سرود 1949

جوزپ بادیا، در سال 1957، دوباره زبان کاتالان را برای سرودن اشعار سومین سرود، «سرود برای ورزشگاه» (Himne a l’Estadi) به مناسب افتتاح نیوکمپ به کار برد. این اولین بار بود که کلمه «بارسا» در یک سرود باشگاه به کار می رفت، برای این سرود، موسیقی توسط آدولف کابانه ساخته شد.

 سرود 1957

«سرود بارسا» ‘El Cant del Barça" آنقدر موفق بود که تمام سرودهای قبلی، خیلی زود به دست فراموشی سپرده شد، حتی "Himne de l’Estadi" که در سال 1974، سرود رسمی بود. و این سرود، چنان به بخشی از سمبل باشگاه تبدیل شد که 30 سال بعد، هیچ کس نمی توانست تصور کند که نیازی به یک سرود جدید وجود دارد. یک سرود برای صد سالگی باشگاه نوشته شد، که «سرود صد سالگی» "Cant del Centenari" نام داشت، و برای اولین بار در 22 ساپتامبر 1998 اجرا شد. با شعری از رامون سولسونا و موسیقی از آنتونیو روس ماربا، اما از آغاز مشخص بود که این آهنگ تنها در خلال همان جشن ها استفاده خواهد شد.

 سرود صد سالگی

 سرود 1974 (سرود فعلی) است
FCBarcelona.i                                                                                              r


نوشته شده در پنج شنبه 89/7/8ساعت 4:38 عصر توسط پویا| نظر|



قالب جدید وبلاگ یاس تم